Een professional organizer is duur; misverstand nr 4.
Veel mensen vinden het inhuren van een professional organizer duur. En dat snap ik wel, het is best een hoop geld. Toch is dit een misverstand. In feite kun je besparen door geld uit te geven voor het inhuren van een professional organizer…. Waarom ik dat denk (nee, weet!) zal ik je in een aantal punten uitleggen.
Disclaimer: dit bericht bevat affiliatelinks. De linkjes in deze tekst verwijzen naar artikelen bij bol. en So Clever. Dit betekent dat ik een kleine commissie kan verdienen wanneer jij een aankoop doet aan de hand van één van de links in dit bericht. Maar maak je geen zorgen, hier betaal jij niets extra’s voor, het is dus een win-win situatie voor jou en voor mij. Dank je wel alvast! En voordat je een aankoop overweegt, denk goed na of je het echt nodig hebt of er echt blij van wordt!
Besparen met een professional organizer
Welnee, dat is belachelijk, hoor ik je denken. Hoe kun je nu besparen door een professional organizer in te schakelen?
Maar je kunt echt besparen door iemand in te huren om te helpen met opruimen en organiseren. Want daardoor heb je een veel beter overzicht van wat je hebt en zal vaak blijken dat je nog voorraad, spullen of kleding genoeg hebt! En als je weet wat je hebt dan hoef je niet dubbel te kopen.
Want zeg nu eerlijk, hoe vaak komt het voor dat je iets kwijt bent en dan dus maar weer gaat kopen? Zoals een aansteker, een meetlint, secondelijm? Komt dat je bekend voor? Ik denk van wel. Want als je echt goed gaat opruimen dan kom je een heleboel spullen dubbel, driedubbel of nog meer tegen in huis. Je had ze wel, maar omdat spullen geen vaste plek hebben kon je ze niet vinden.
Financiën op orde voorkomt extra kosten en schulden
Daarnaast worstel je waarschijnlijk al erg lang met de rommel en chaos in je huis, kledingkast, administratie (aanmaningen en schulden kosten geld!) etc. Wat is het je waard om dat allemaal op te lossen door iemand in te huren die daarvoor opgeleid is? Wat zou jou dat toch een rust geven en een hoop stress minder! En als alle financiën op orde zijn en de rekeningen worden betaald dan scheelt dat geld van de aanmaningen. En als duidelijk is wat er qua inkomsten is en wat er dus uitgegeven kan worden, dan kun je schulden voorkomen.
Ga je zelf aan de slag met opruimen, dan kan ik je dit boek aanraden:
Er zijn nog meer misverstanden omtrent opruimcoaching, ik schreef hierover ook blogs:
- Misverstand nr 1: de opruimcoach komt alles weggooien
- Misverstand nr. 2: een opruimcoach kan alleen helpen bij opruimen
- Misverstand nr 3: een opruimcoach helpt zelf niet mee met opruimen
- Het misverstand dat een opruimcoach een schoonmaakexpert is (misverstand nr 5)
Besparen in je energie en tijd
Daarnaast bespaar je jezelf ook een hoop energie, nutteloze energie van je ergeren aan de rommel, en het zoeken naar van alles en nog wat.
En je bespaart ook nog eens tijd. Want je hoeft niet meer te zoeken, te verplaatsen en doordat je huis opgeruimd is gaat het schoonmaken ook een stuk sneller. Meer vrije tijd dus!
Een professional organizer/ opruimcoach kan je helpen om weer overzicht te creëren in je leven.
Natuurlijk kost het inhuren van een professional organizer geld, maar daarna heb je een opgeruimd huis, een systeem dat voor jou goed werkt en een overzicht over al jouw spullen. En doordat je nu precies weet wat je in huis hebt en nodig hebt, zal je dus niet onnodig spullen aanschaffen omdat je deze niet meer kunt vinden. Een besparing in geld dus! Is jou dat waard? Ben je het dan met mij eens dat een professional organizer niet duur is?
Gun jezelf rust, ruimte & overzicht in je leven. Gun jezelf een professional organizer.
Wil je meer weten wat een professional organizer voor je kan betekenen? Kijk op de website van de NBPO, de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers.
Wil je zelf proberen op te ruimen dan zijn er een nog een aantal andere praktische boeken met betrekking tot opruimen te koop:
Of neem een kijkje in mijn webwinkel, waar ik een aantal handige digitale hulpmiddelen heb om jou te helpen met opruimen. Voor dat duwtje in de rug of die spreekwoordelijke stok achter de deur, bijvoorbeeld deze 120 dagen opruimchallenge:
Bestel nu extra voordelig mijn fysieke werkboek van de 120 dagen opruimchallenge!
De challenge is in een volledig nieuw jasje gestoken, bevat meer uitleg, 4 bonussen en komt uit in magazinevorm. Zodat jij nog meer getriggerd wordt om elke dag een kleine opruimopdracht te doen. Meer dan 100 mensen hebben hun huis al opgeruimd met mijn challenge en nu is het bereikbaar voor nog meer mensen!
Ik schreef nog veel meer blogs over opruimen en je hoofd leegmaken bijvoorbeeld. Een selectie uit mijn blogs:
- 3 tips voor werken aan de eettafel
- Vol en druk hoofd: 5 stappen om je hoofd leeg te maken
- Je huis op orde - waarom dat zo fijn is maar vaak niet lukt
- Waarom een draaiplateau/ Lazy Susan een geweldige opberger is voor in jouw huis
Wil je wel zelf echt gaan opruimen maar ontbreekt het je aan een goed stappenplan of heb je tips nodig? Lees dan eens mijn volgende blogs en e-books:
- Het "schuur opruimen stappenplan" in 6 stappen
- E-book: Kledingkast opruimen in 7 stappen
- E-book: Opruimen met kinderen - 11 tips
- Ontspullen: 10 tips voor meer rust en ruimte in je huis & hoofd
- E-book: 12 tips - zo pak jij je bergen wasgoed aan
En het meest complete artikel over opruimen:
Opruimen: De Ultieme Gids voor een Opgeruimd Huis
Heb je goed opgeruimd dan kun je de overgebleven spullen mooi en handig organiseren met allerlei producten. Als professional organizer kan ik je hier ook eventueel bij helpen. Ik ben fan en heb al het een en ander in huis!
Heb je veel moeite om jouw eigen huis te organiseren zodat het een ruimte van rust wordt? Maar ontbreekt het je aan de tijd om dit te doen? Of overzie je het niet? Overweeg dan om hulp in te schakelen. Kijk hier voor meer informatie en blijf niet met het probleem zitten. Een fijn opgeruimd huis is voor iedereen belangrijk om goed te functioneren in het leven.
Meld je nu aan voor mijn Facebook Community "Ervaar de magie van een opgeruimd huis en leven"
Nabestaandendossier
Zijn jouw nabestaanden op de hoogte van jouw wensen als je er niet meer bent? Heb je wel eens nagedacht over wat er na je overlijden met de spullen moet gebeuren? Kun je de online accountgegevens van je kind of partner vinden als dit nodig blijkt? Weten jouw nabestaanden welke lidmaatschappen jij allemaal hebt? Al deze gegevens vermeld je gemakkelijk in je persoonlijke nabestaandendossier. Zo voorkom je dat je nabestaanden moeten gissen en zoeken naar antwoorden.
Dit nabestaandendossier is dus een hulpmiddel voor nabestaanden bij de afwikkeling van de nalatenschap en andere (financiële) zaken na het overlijden. Daarnaast biedt het ook de mogelijkheid om gegevens vast te leggen over de laatste wilsbeschikking en over schenkingen bij leven of na het overlijden.