Algemene Voorwaarden – De Bezem door je Leven®
Artikel 1. Toepasselijkheid Algemene voorwaarden
- Onder ‘jij’ wordt elke natuurlijke persoon of rechtspersoon verstaan die met mij, De Bezem door je Leven®, in een contractuele relatie staat of komt te staan.
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die jij met mij hebt gesloten, ongeacht de vorm of wijze waarop dit is gebeurd.
- Jij kunt alleen van de bepalingen in deze algemene voorwaarden afwijken als we dit uitdrukkelijk schriftelijk hebben afgesproken. In dat geval blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden gewoon van kracht. De afgesproken afwijkingen gelden alleen voor de overeenkomst waarin die afwijking is overeengekomen.
- Naast deze algemene voorwaarden kunnen (indien schriftelijk aangegeven) aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Als er verschillen zijn tussen de aanvullende voorwaarden en deze algemene voorwaarden, dan gelden de bepalingen in de aanvullende voorwaarden boven de algemene voorwaarden, tenzij we schriftelijk anders hebben afgesproken.
- Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden nietig is, vernietigd wordt of op een andere manier niet van toepassing is, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. In dat geval zullen we samen een nieuwe bepaling overeenkomen die zo veel mogelijk het doel en de strekking van de nietige, vernietigde of niet-toepasselijke bepaling behoudt.
- Wanneer de algemene voorwaarden van toepassing zijn, blijven ze ook van toepassing op nieuwe overeenkomsten tussen ons, tenzij we iets anders hebben afgesproken.
- De algemene voorwaarden die jij gebruikt, zijn niet van toepassing, tenzij ik daar schriftelijk mee instem.
- Ik ben bevoegd om bij de uitvoering van overeenkomsten naar eigen inzicht gebruik te maken van (diensten of producten van) derden. Ook in dat geval blijven deze algemene voorwaarden van toepassing.
Artikel 2. Offerte
- Een samengestelde prijsopgave verplicht mij niet om een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de in de offerte vermelde prijs uit te voeren.
- Informatie, mondelinge mededelingen, enzovoort, die telefonisch of via elektronische weg worden verstrekt, worden zo nauwkeurig mogelijk door mij herhaald. Ik garandeer niet dat alle prijzen, producten en/of diensten volledig met de gegeven informatie in overeenstemming zijn.
- Kennelijke fouten of vergissingen in opdrachtbevestigingen binden mij niet.
- De genoemde tijden en termijnen zijn indicaties. Jij kunt hier geen rechten aan ontlenen. Als jij van mening bent dat er sprake is van een fatale termijn, moet dit schriftelijk tussen ons worden overeengekomen.
Artikel 3. Opdrachtbevestiging
- De opdrachtbevestiging en prijzen zijn gebaseerd op de door jou geuite wensen. Het bevat een omschrijving van de te verrichten diensten en de prijs die daarvoor in rekening wordt gebracht.
- In de opdrachtbevestiging staat hoe de prijs tot stand is gekomen: of het op basis van een uurtarief is of een vaste overeengekomen prijs. Als er geen vaste prijs is afgesproken, worden de prijsfactoren (zoals uurtarief, bestede tijd, eventuele inzet van materialen en/of apparaten, etc.) benoemd. Na afloop van de opdracht geef ik je een specificatie van hoeveel uren, materialen en/of apparaten zijn ingezet.
- Tenzij we schriftelijk anders hebben afgesproken, vergoed jij de kosten van een kennismakingsgesprek als er geen opdracht voor het verrichten van diensten aan mij wordt verstrekt.
- Als tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is om de te verrichten diensten te wijzigen of uit te breiden, zullen we in onderling overleg de overeenkomst aanpassen. De eventuele (financiële) consequenties van deze wijziging worden tussen ons vastgelegd.
Artikel 4. Totstandkoming Overeenkomst
- Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat ik de opdrachtbevestiging op welke manier dan ook aan jou heb overhandigd.
- Het ontbreken van een gewone handtekening doet niets af aan de verbindende kracht van het aanbod en de aanvaarding daarvan. Mijn elektronische bestanden gelden als bewijs, voor zover de wet dat toelaat.
Artikel 5. Prijzen
- Alle prijzen zijn in euro’s en inclusief BTW voor particulieren en exclusief btw voor zakelijke klanten, evenals eventuele kosten die gemaakt worden in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, tenzij we schriftelijk anders hebben afgesproken. Onder die kosten vallen in ieder geval reiskosten, die volledig door jou worden vergoed.
- Jij bent de prijs verschuldigd die ik in mijn opdrachtbevestiging aan jou heb medegedeeld.
- Kennelijke fouten in de prijsopgave kunnen ook na de totstandkoming van de bevestiging door mij worden gecorrigeerd.
- Als wij zijn overeengekomen dat ik ten behoeve van jou een overeenkomst sluit met een derde partij en deze derde haar prijzen verhoogt, mag ik de nieuw geldende prijzen met onmiddellijke ingang aan jou doorberekenen.
- Ik stuur de eerste factuur in ieder geval twee weken voor de eerste afspraak. Deze dient te zijn voldaan vóór de eerste afspraak plaatsvindt. De tweede factuur volgt tijdens het traject.
- Jij zult de prijzen voor eventuele items die niet bij de opdracht horen, 1-op-1 aan mij vergoeden.
- Door het enkele verstrijken van de betalingstermijn ben jij in verzuim; een ingebrekestelling is niet nodig.
- Bij niet (tijdige) betaling ben jij vanaf de dag waarop de betaling uiterlijk had moeten plaatsvinden, tot de dag waarop het openstaande saldo volledig is voldaan, de wettelijke (handels)rente verschuldigd. Een deel van een maand geldt als een volle maand.
- Bezwaren tegen facturen schorten jouw betalingsverplichting niet op.
- Jij komt tevens de (buiten)gerechtelijke kosten, van welke aard dan ook, die ik moet maken als gevolg van jouw niet-nakoming van de (betalings-)verplichtingen, te dragen.
- De buitengerechtelijke kosten bedragen 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 100,00 ex btw.
- Bij niet-nakoming van de (betalings-)verplichtingen ben ik bevoegd om de opdrachtbevestiging met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering van diensten op te schorten totdat jij volledig aan je verplichtingen hebt voldaan, inclusief betaling van verschuldigde rente en kosten.
- Jij hebt niet het recht op verrekening, opschorting, ontbinding wegens tekortkoming en/of vernietiging, tenzij dit specifiek in deze algemene voorwaarden is voorzien. Ik heb het recht om alles wat ik van jou te vorderen heb, al dan niet opeisbaar, te verrekenen.
Artikel 6. Uitvoering van diensten
- Jij bent verplicht alle gegevens en informatie te verstrekken die ik verlang. Daarnaast ben jij verplicht alle andere feiten en omstandigheden die van belang kunnen zijn voor de correcte uitvoering van de opdracht tijdig aan mij door te geven. Jij staat in voor de juistheid en volledigheid van alle gegevens en informatie die jij aan mij verstrekt.
- Als ik bij de uitvoering van een opdracht afhankelijk ben van door jou te verstrekken informatie, kun jij mij niet aanspreken op het tekortschieten in de nakoming van mijn verplichtingen, zolang jij niet alle verlangde informatie hebt verstrekt. Eventuele kosten van (het verkrijgen van) deze informatie en/of de vertraging door het niet tijdig beschikbaar zijn van deze informatie, zijn voor jouw rekening.
- Als jij constateert of redelijkerwijs kunt constateren dat ik in het verrichten van mijn diensten tekortschiet, moet je dit direct schriftelijk en gemotiveerd aan mij kenbaar maken. Ik zal in voorkomende gevallen een redelijke termijn krijgen om, indien mogelijk, het gebrek te herstellen. Alle kosten hiervan zijn voor jouw rekening, tenzij ik volgens deze voorwaarden aansprakelijk ben.
- De opdrachten die tussen ons worden gesloten, worden aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de overeenkomst anders voortvloeit of we schriftelijk anders zijn overeengekomen.
- De opdrachten die tussen ons worden gesloten en die betrekking hebben op het periodiek verrichten van diensten, worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, aangegaan voor de duur van één jaar.
- Ik heb het recht om elk jaar de prijs voor onze overeenkomst te indexeren.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, wordt telkens stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd, tenzij een van ons de overeenkomst schriftelijk opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) kalendermaand voorafgaand aan het einde van de (verlengde) contracttermijn.
- Een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, kan door beide partijen na goed zakelijk overleg en met opgaaf van redenen schriftelijk worden opgezegd, met een opzegtermijn van 1 (één) kalendermaand.
- Bij de uitvoering van de opdracht ben ik vrij om zelf te bepalen op welke wijze ik de opdracht uitvoer.
Artikel 7. Annulering – losse afspraak
- Jij kunt afspraken en/of consulten met mij tot 48 uur voor de afspraak kosteloos annuleren. Wordt binnen die termijn geannuleerd, dan breng ik de volledige kosten bij jou in rekening.
- Ik kan een afspraak altijd annuleren bij ziekte, arbeidsongeschiktheid of andere omstandigheden die mij verhinderen de opdracht uit te voeren. Annulering door mij geeft jou geen recht op schadevergoeding.
Artikel 8. Ontbinding en opschorting
- Ik mag de nakoming van mijn verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, als:
- Jij je verplichtingen uit de overeenkomst niet (volledig) nakomt;
- Na het sluiten van de opdrachtbevestiging bij mij omstandigheden bekend worden die goede grond geven te vrezen dat jij je verplichtingen niet zult (kunnen) nakomen;
- Jij bij het sluiten van de opdrachtbevestiging verzocht bent om zekerheid te stellen voor de voldoening van je verplichting uit de overeenkomst en de zekerheid uitblijft of onvoldoende is.
- Ik kan de overeenkomst ontbinden als zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is, of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer van mij kan worden gevergd, dan wel als zich andere omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
- Ik kan de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen, als jij – al dan niet voorlopige – surseance van betaling aanvraagt of verkrijgt, in staat van faillissement wordt of is verklaard, of als jouw onderneming wordt geliquideerd of beëindigd. Ik zal wegens deze beëindiging nimmer tot enige schadevergoeding gehouden zijn.
- Ik kan de overeenkomst ook op de hierboven genoemde wijze met onmiddellijke ingang beëindigen als bij de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het, om welke reden dan ook, niet mogelijk is het overeengekomen resultaat tot stand te brengen.
- Bedragen die ik heb gefactureerd of nog zal factureren in verband met hetgeen ik reeds ter uitvoering van de overeenkomst heb verricht, blijven onverminderd verschuldigd en worden op het moment van beëindiging van de overeenkomst direct opeisbaar.
- Als ik jou bij de uitvoering van de overeenkomst zaken ter beschikking heb gesteld, ben jij verplicht het geleverde binnen 5 dagen na beëindiging of ontbinding van de overeenkomst in oorspronkelijke staat, vrij van gebreken en volledig te retourneren. Als jij de verplichting niet nakomt, zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor jouw rekening.
Artikel 9. Klachten
- De door mij verrichte diensten worden geacht volledig door jou te zijn geaccepteerd en goedgekeurd. Als jij niet binnen drie weken na oplevering van de diensten gemotiveerd aangeeft op welke onderdelen de verrichte diensten niet naar behoren zijn uitgevoerd of opgeleverd, worden de diensten geacht te zijn geaccepteerd.
Artikel 10. Eigendomsvoorbehoud
- Alle door mij aan jou geleverde of ter beschikking gestelde zaken, waaronder eventueel tekeningen, plannen, software, (elektronische) bestanden, enz., blijven mijn eigendom totdat jij alle verplichtingen uit alle met mij gesloten overeenkomsten volledig bent nagekomen.
Artikel 11. Intellectueel eigendom
- Jij erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom op weergegeven informatie, mededelingen, tekeningen, plannen of andere uitingen met betrekking tot de verrichte diensten berusten bij mij of andere rechthebbenden.
- Het is jou verboden om gebruik te maken van of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten, zoals bijvoorbeeld het verveelvoudigen van een ontwerp, tenzij je hiervoor schriftelijke toestemming van mij of andere rechthebbenden hebt.
- Jij vrijwaart mij voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten op door jou verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst zijn gebruikt.
Artikel 12. Garantie en aansprakelijkheid
- Tenzij we uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen, is er altijd sprake van een inspanningsverplichting van mij jegens jou. Ik kan dus geen garantie geven met betrekking tot het resultaat van de door mij verrichte diensten.
- Als er in het kader van mijn verrichte diensten zaken worden weggegooid, vernietigd of anderszins een andere bestemming krijgen, ben jij altijd verantwoordelijk daarvoor. Ik geef slechts advies, maar neem geen beslissingen.
- De door mij verstrekte adviezen zijn vrijblijvend en jij kunt daar geen rechten aan ontlenen.
- Ik ben niet gehouden tot vergoeding van schade aan jou of derden, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van mijn kant.
- Ik ben niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, doordat ik ben uitgegaan van door jou verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor mij kenbaar behoorde te zijn.
- Ik erken geen enkele aansprakelijkheid voor indirecte schade, gevolgschade of bedrijfsschade, gemiste besparingen en winst- of omzetderving.
- Ik zal geen kostbare items verplaatsen, ook niet op jouw verzoek. Ik ben dan ook niet aansprakelijk voor enige schade aan kostbare items.
- Ik ben jegens jou uitsluitend aansprakelijk voor schade die het rechtstreekse gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de werkzaamheden. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat mijn aansprakelijkheidsverzekeraar uitkeert voor het betreffende geval.
- Als mijn aansprakelijkheidsverzekeraar om welke reden dan ook niet overgaat tot uitkering, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot het factuurbedrag van de betreffende opdracht, althans tot dat gedeelte van het bedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- In geen geval zal de totale vergoeding van schade door mij meer bedragen dan € 10.000 (tienduizend euro) per toerekenbare tekortkoming. Een samenhangende serie van toerekenbare tekortkomingen geldt als één tekortkoming. Ik zal mij afdoende verzekeren tegen ondernemersrisico’s.
- Jij vrijwaart mij van enige aanspraak die derden ter zake van de uitvoering van een met mij gesloten overeenkomst tegen mij doen gelden, voor zover de wet zich er niet tegen verzet dat die schade en kosten voor jouw rekening komen.
- Een grond die aanleiding kan geven tot een vordering tot schadevergoeding, moet uiterlijk binnen 21 dagen nadat jij de schade hebt ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken, schriftelijk bij mij zijn gemeld. Bij gebreke hiervan vervalt het recht op schadevergoeding.
Artikel 13. Overmacht
- Bij overmacht ben ik niet gehouden mijn verplichtingen jegens jou na te komen, respectievelijk wordt mijn verplichting opgeschort voor de duur van de overmacht.
- Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid die buiten mijn wil ligt en waardoor de nakoming van mijn verplichtingen jegens jou geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd of bemoeilijkt. Tot die omstandigheden behoren onder andere stakingen, brand, bedrijfstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie)netwerk of -verbinding, het niet beschikbaar zijn van medewerkers van De Bezem door je Leven®, het niet of niet tijdig leveren door leveranciers of andere ingeschakelde derden, en het ontbreken van een via de overheid te verkrijgen vergunning.
- Als een periode van overmacht langer dan zes maanden duurt, zijn we beide gerechtigd de overeenkomst schriftelijk op te zeggen, zonder dat hierdoor voor één van ons een recht op schadevergoeding ontstaat.
- Als ik en/of jij onze verplichtingen niet, niet tijdig of niet behoorlijk kunnen nakomen ten gevolge van overmacht in de zin van artikel 6:75 BW, worden onze verplichtingen opgeschort totdat deze alsnog kunnen worden nagekomen.
- Als de periode van overmacht langer duurt dan drie maanden, kunnen zowel ik als jij de opdracht ontbinden met onmiddellijke ingang per aangetekend schrijven, zonder dat we gehouden zijn tot betaling van enige vorm van schadevergoeding.
- Als ik reeds gevolg heb gegeven aan de opdracht, rest jou slechts de mogelijkheid tot gedeeltelijke ontbinding (voor de toekomst) van de opdracht en ben jij gehouden mij te betalen voor de reeds verrichte werkzaamheden op basis van de opdracht.
Artikel 14. Geheimhouding en privacy
- Jij en ik zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die we in het kader van onze overeenkomst van elkaar of uit een andere bron hebben verkregen geheim te houden. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd als dit door de andere partij is aangegeven, of als het voortvloeit uit de aard van de informatie.
- Ik neem passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Onrechtmatige verwerking omvat onder andere de aantasting van gegevens, onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking van die gegevens.
- De genomen maatregelen garanderen een passend beveiligingsniveau. Dit betekent dat de maatregelen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van uitvoering, een passend beveiligingsniveau bieden, gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van de te beschermen gegevens met zich meebrengen. Ik heb hiertoe ook een privacyreglement opgesteld.
- Als ik op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak verplicht ben vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken, zoals aangegeven door de wet of een bevoegde rechter, en ik me niet kan beroepen op een wettelijk recht van verschoning, dan ben ik niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling. Jij hebt in dat geval geen recht om de overeenkomst te ontbinden wegens de schade die hierdoor ontstaat.
Artikel 15a. fysieke workshop, cursus
- Onder dit artikel wordt in het kader van deze algemene voorwaarden verstaan: alle trainingen, workshops en/of andere bijeenkomsten die ik in opdracht voor jou verzorg.
- Ik behoud me het recht voor om inschrijvingen zonder opgave van redenen te weigeren.
- Ik behoud me het recht voor om te annuleren bij onvoldoende inschrijvingen of deelnemersgroepen samen te voegen. Jij wordt tijdig op de hoogte gesteld als dit gebeurt.
- Het door jou aan mij verschuldigde bedrag aan deelnamekosten moet bij vooruitbetaling worden voldaan en voor aanvang op de aangegeven bankrekening van mij bijgeschreven staan. Als de betaling niet tijdig heeft plaatsgevonden, heb ik het recht om jouw deelname of deelname van jouw klanten te weigeren.
Artikel 15b. Annulering fysieke workshop, cursus
- Annulering door jou van je deelname is uitsluitend rechtsgeldig als deze schriftelijk geschiedt.
- Bij annulering geldt het tijdstip van ontvangst van het faxbericht of elektronische bericht door mij als het tijdstip van annulering.
- Tenzij anders schriftelijk overeengekomen,
- kun je tot uiterlijk vier weken voor de aanvang kosteloos annuleren.
- Als je binnen vier tot twee weken annuleert, ben je 50% deelnamekosten verschuldigd.
- Bij annulering binnen twee weken voor de aanvang ben je de volledige deelnamekosten verschuldigd.
- Als je of een door jou aangestelde deelnemer verhinderd is of niet deelneemt zonder tijdige annulering, ben je het gehele bedrag aan deelnamekosten aan mij verschuldigd.
- Als jij of een door jou aangestelde deelnemer niet in staat is om aanwezig te zijn, kun je een vervanger laten deelnemen.
Artikel 16. Webshop
- Wanneer je een product bij mij aanschaft via de webshop, geldt er voor bepaalde producten een herroepingsrecht, afhankelijk van het type product. Hieronder leg ik uit hoe het herroepingsrecht werkt en hoe je een product kunt retourneren.
- Voor digitale producten (zoals e-books, digitale software, online cursussen en downloads) geldt dat zodra je de aankoop hebt voltooid en het digitale product hebt ontvangen, je geen herroepingsrecht meer hebt. Dit betekent dat je geen recht hebt om de overeenkomst te annuleren en het digitale product terug te sturen. Dit geldt zodra je toegang hebt gekregen tot het digitale product.
- Voor fysieke producten, zoals boeken, geldt wél een herroepingsrecht. Je hebt het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Dit betekent dat je het fysieke product kunt retourneren en je krijgt dan het aankoopbedrag terug, mits het product in de originele, onbeschadigde staat en met de originele verpakking wordt teruggestuurd. De kosten voor het retourneren van het product komen voor jouw rekening. Je moet het product binnen 14 dagen na herroeping aan mij terugsturen.
- Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht voor een fysiek product, dien je dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product schriftelijk aan mij door te geven. Dit kan via e-mail of door het herroepingsformulier in te vullen en naar mij te sturen.
- Zodra ik je annulering heb ontvangen, heb je nog eens 14 dagen om het product terug te sturen.
- Na ontvangst van het geretourneerde product, zal ik het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugbetalen via de betaalmethode die je hebt gebruikt bij de aankoop. Het is belangrijk dat het product in de oorspronkelijke staat en verpakking of althans een gelijkwaardige verpakking, wordt geretourneerd, tenzij anders door mij aangegeven. Als het product geopend of beschadigd is, kan ik het niet terugnemen, tenzij het product gebrekkig is. In dat geval kan ik het aankoopbedrag mogelijk verminderen om de schade te dekken.
- Als het product wordt geretourneerd en het in goede staat verkeert, zal ik het volledige aankoopbedrag terugbetalen. Indien het product beschadigd is of de verpakking incompleet is, kan ik het terug te betalen bedrag verminderen om de kosten voor de schade te dekken.
- Het herroepingsrecht geldt dus niet voor digitale producten zodra je de bestelling hebt geplaatst en de digitale inhoud hebt ontvangen. Tevens geldt het herroepingsrecht niet voor verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken en ook niet voor zakelijke klanten.
- Mocht je vragen hebben over het retourneren van een product of het uitoefenen van je herroepingsrecht, neem dan gerust contact met me op via mail. Ik ben altijd bereid om te helpen en een oplossing te vinden.
Artikel 17. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op alle opdrachten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Het Weens Koopverdrag is nadrukkelijk uitgesloten.
- Alle geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar ik ben gevestigd, tenzij de wet uitdrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst.
Artikel 18. Contactgegevens
De Bezem door je Leven®
Zinkweg 276
3262 BH Oud-Beijerland
Nederland
T (06) 39130173
E diana@debezemdoorjeleven.nl
KVK 78101735
BTW nummer NL003294768B61