Skip to main content
Opruimcoach Rotterdam & Hoeksche Waard / Declutter & Organizing Coach Rotterdam and area

Reviews

Als je iemand die je niet (goed) kent uitnodigt in je huis, kan dat best spannend zijn. En dan ook nog op een plek,  die niet opgeruimd is. 

Die spanning voelt iedereen in meer of mindere mate. Wat moet je verwachten?

Hoe fijn is het dan niet om ervaringen van anderen te lezen; wat hun aarzelingen waren, die vervolgens omgezet werden in opluchting, enthousiasme en nieuwe energie.

Blije mensen!
Ik heb echt het leukste vak ter wereld!

O en mocht je denken: waar staan de negatieve reviews? Eerlijk gezegd, de eerste moet nog komen. Maar lees gerust de google reviews bij mijn website. 

Sommige vind je hieronder ook terug. 

met een schone lei beginnen

“Als alleenstaande fulltime werkende moeder van 3 kinderen, wilde ik na de verhuizing met een schone lei beginnen. Ik wilde geen verhuisdoos ongeroerd laten, maar alles uit het verleden wat weg kon ook echt weggooien. Diana heeft mij ontzettend geholpen orde te scheppen, overzicht te krijgen in mijn nieuwe huis. Daarbij is de keuken nu door kennis en inzicht van Diana compleet anders ingericht, waardoor het praktisch is en werkt voor alle leden van het gezin, van klein tot groot.

Verder heeft het gezorgd voor rust en overzicht in een periode dat ik fulltime werkte, net was verhuisd en erg druk was met mijn gezin. Diana is een stok achter de deur en gaat op een respectvolle manier met je om zonder te oordelen over je situatie of de hoeveelheid spullen. Dank je wel!!”

L. F. (Hoeksche Waard)

Diana is een heldin in opruimen!

“Ik, als creatieve adhd-er, raak snel overweldigd door de hoeveelheid. Als ik wel begin aan opruimen kan ik afgeleid raken en andere dingen gaan doen zoals stylen of foto’s bekijken.

Diana deed bijna alles alleen voor mij. Toen alles uit m’n keuken uitgestald was op de grond, hoefde ik alleen maar te beslissen wat weg moest. That’s it!

Het gaf zoveel rust en ik kreeg geen kortsluiting door de hoeveelheid. Zalig! M’n keuken is overzichtelijk en goed ingedeeld. Met fijne bakjes die Diana ter plekke bij zich had. Hele fijne werkwijze.

Ze is zeker een aanrader voor het opruimen en indelen van diverse ruimtes in je huis!

Doen!”

Petrina (Barendrecht)

nog steeds efficiënt en georganiseerd

“Super goede hulp gehad en handvatten om mijn huis en hoofd weer op orde te krijgen. Atelier is nog steeds efficiënt en georganiseerd waardoor ik naar hartenlust mijn passie en hobby kan uitvoeren. Diana bedankt en we zien elkaar sowieso nog. We hebben een verhuizing te plannen!”

Marja (Voorne-Putten)

Aanrader voor iedereen

“Diana heeft ons fantastisch geholpen met de grootste pijnpunten in ons huis. Echte struikelblokken zoals de dagelijkse administratie en inkomende post wat zich ophoopte tot een chaotische berg, heeft Diana op een vriendelijke en rustige manier helpen structureren, op een manier die bij ons en onze stijl past. Ze heeft ons niet alleen fysiek geholpen met alle spullen uitzoeken, maar ook mentaal, door tips en trics te geven, zodat er een duidelijke structuur ontstaat en je ook resultaten op langere termijn behoudt, want dat is nog het lastigste eraan. Door Diana’s fijne hulp heeft ze ons een boost gegeven om meer rust, orde, regelmaat en structuur aan te brengen in ons huis.

Ik vergelijk het opruimproces maar alsof je samen op de fiets zit, en Diana naast je komt fietsen. Ze past zich aan aan jouw snelheid, coacht je wanneer je naar links of rechts zou kunnen gaan en geeft je dan een flinke duw in de rug om sneller vooruit te komen richting het doel waar je naar toe wilt. Het is belangrijk dat je daarna wel zelf door blijft trappen, want anders val je vanzelf weer stil, maar dat is logisch.

Kortom, Diana is een fijne professional organizer die weet waar ze het over heeft en duidelijke, concrete resultaten in je huishouden boekt. Aanrader voor iedereen die wel wat hulp voor de chaos in huis (en hoofd) kan gebruiken!”

Esther (Barendrecht)

Ik schaamde mij een beetje

“Ik ben bij Diana terecht gekomen omdat ik geen idee had waar ik moest beginnen met opruimen. Vooral de zolder was zo’n chaos met allerlei dozen dat dit continu stress gaf en ik hierdoor ook andere ruimtes uit het oog verloor, zoals de schuur.

Ik schaamde mij een beetje, want ‘iedereen kan toch opruimen?’ Dat is zeker niet het geval als je, zoals ik, moeite hebt met bepalen wat je weg wilt gooien.

Diana heeft me geholpen af te bakenen waar je wilt beginnen en heel bewust te kiezen wat je houdt (en waarom!) en wat je weggooit of weggeeft. Het resultaat is een opgeruimde zolder en daardoor een rustiger hoofd waardoor ik de mogelijkheden weer zie om nu de rest zelf door te pakken.”

Rianne (Rhoon)

En nu beseffen we pas hoeveel energie rommel en wanorde dagelijks innemen.

Al jaren hadden wij het te druk met onze zaak, onze kleine kinderen en onze ouders in nood en geraakten we niet aan opruimen en ontspullen toe.
Vaak gingen er manden en zakken van boven naar beneden. Er werd opgestapeld, bijgevuld, vergeten,…
Heel de megagrote kelder slipte stilaan dicht, en de wanorde nam steeds meer mentale ruimte in. Het voelde als een last rond onze nek.
De schaamte groeide ook.
Opruimen met een professionele en zachtaardige coach als Diana en de hulp van iemand sterk & daadkrachtig als Jeroen maakten dat we de klus in 3 dagen konden klaren!
We hadden dit niet alleen kunnen doen, externe ondersteuning is nodig.
Deze samenwerking liep als een wervelwind, we kunnen het nog zelf niet geloven.
Er werd nooit geoordeeld, al lieten wij soms een traan want herinneringen kom je zo tegen. 
En nu beseffen we pas hoeveel energie rommel en wanorde dagelijks innemen.
En hoeveel geld want je bent alles kwijt en koopt vaak dubbel.
We voelen ons nu zo’n stuk lichter, alsof er ineens meer ademruimte is.
Alles kan weer stromen en er valt zo’n last en irritatie van onze schouders.
Het voelt als een stuk loslaten en opnieuw beginnen, en in feite ook een stuk bewuster en respectvoller met spullen omgaan.
We zijn in ieder geval heel gelukkig en voelen ons zelfs fier. 
De opluchting is zo groot en mijn man heeft me al 10x bedankt om dit traject te starten, 
dit was één van de beste investeringen van ons leven. 
Het doet ongelooflijk deugd. Ik ben terug veel dichter bij mezelf gekomen en er is weer ruimte voor wat ons hart echt nodig heeft.
Spelen, genieten, creatief zijn, knuffelen en ik heb zelfs meer energie.
L&P uit Brussel

Diana Monteny heeft me 5 maal voortreffelijk geholpen bij het leger maken van ons grote huis, voordat we gaan verhuizen naar een veel kleiner appartement.

Ze stelt nuttige vragen bij moeilijke keuzes, geeft efficiënte adviezen en werkt hard (mee).

Ze vertrekt meestal met een volle auto richting goede doelen, kringloop en restafval.

Ik voelde me dan letterlijk ‘verlicht’.

Els (Rotterdam)

“Leuke ervaring met Diana gehad. We wonnen een digitaal consult voor onze veel te rommelige trapkast (zo’n kast die je eigenlijk niet wil laten zien). 

Diana had goeie en nuttige tips voor ons waar we zeker mee aan de slag kunnen. 

Het is waarschijnlijk nog fijner als ze ter plaatse kan zijn, maar digitaal was het zeker ook een succes!”

Patricia

“Wat ben ik blij dat ik jou tegenkwam op Facebook. Mijn hele zolder is opgeruimd.”

“Met jouw hulp….

Wat een heerlijk gevoel in mijn HOOFD..  Het begin is er… Nu op naar de andere vertrekken in het huis….Ik ben hier zo ontzettend  blij mee…… Ik raad iedereen aan om met DIANA in zee te gaan….. ECHT DE BEZEM DOOR JE LEVEN……

MIJN DANK IS  GROOT…….”

Dianne (Rotterdam)

Diana heeft een oom die lichtelijk dement is geholpen weer een beetje orde in zijn huis te creëren. Dank je Diana

Tanjim (Schiedam)

“Met de online tips van Diana kon ik gelijk aan de gang in onze keuken…”

…Die was nog een flinke bende en kreeg hem niet aan de kant na onze verhuizing. Ben nu zo blij, eindelijk orde en netheid dankzij Diana.”

Jessica

Al een poosje volg ik De Bezem Door je Leven. Doordat ik van schip naar ingericht huis moest verhuizen zat ik met 2 inboedels. Veel van emotionele waarde, maar ook zoveel onnuttige dingen.

Met haar tips en ondersteunende nieuwsbrieven ben ik een eind verder gekomen. Ik ben er nog niet maar ik ga stug door tot een opgeruimd huis en opgeruimd hoofd.

Corrie

Ze is een fantastische hulp

“Diana gaf mij in 3 uurtjes net dat zetje dat ik nodig had om van mijn overvolle kasten af te komen.”

“Ze is een fantastische hulp. Ben er heel blij mee. 

Ik kan het iedereen aanraden die al heel lang tegen de rommel in huis aanloopt. In de kasten, op zolder, de berging en dus ook in je hoofd geeft het een heel opgeruimd gevoel als Diana de opruimcoach is langs geweest.”

Anneke (Oud-Beijerland)

Diana is een persoon die daar heel discreet mee omgaat en die je 100% kan vertrouwen

“Diana ondersteunt mij in het opruimen van mijn huis en administratie omdat ik door een druk leven met werk en kinderen het overzicht verloren was. 
Daarbij is het aanbrengen van structuur en orde lastig voor mij. Spullen zijn moeilijk te vinden, een gedeelte zit nog in dozen en alles ligt door elkaar. 
Ook is mijn administratie niet op orde; in plaats van geordend in mappen liggen overal papieren door elkaar heen. Iets even opzoeken is daardoor bijna onmogelijk. 

Diana is een hele sympathieke vrouw die een enorm gevoel voor orde, overzicht en structuur heeft. Ze houdt rekening met je grenzen en helpt deze bewaken. 
Het is ook heel fijn dat je bij haar precies weet waar je aan toe bent; afspraken zijn helder, ze komt deze stipt na en de kosten, die zeer schappelijk zijn, zijn van te voren duidelijk. Je krijgt duidelijke facturen per email en op papier. 

Het proces van opruimen is soms best persoonlijk, er komen spullen voorbij die soms gevoelig liggen en documenten waar vertrouwelijk mee omgegaan moet worden. Diana is een persoon die daar heel discreet mee omgaat en die je 100% kan vertrouwen. 
Verder is ze zeer enthousiast, positief, lief, gezellig en gedreven. Ik raad iedereen aan gebruik te maken van haar diensten; het geeft zoveel voldoening en rust als dingen weer overzichtelijk zijn! 

Ik word blij van werken met haar. Ze zorgt ervoor dat ik zelf ook weer enthousiast word van opruimen en ordenen! 
Wat ook een groot pluspunt is, is dat Diana mee kan kijken met de manier van structureren van je dagen en klusjes, agenderen en noteren. Ze helpt klusjes overzichtelijk te maken door ze op te delen in kleine stappen. 
Kortom: ik krijg steeds meer een opgeruimd huis en ik ben heel blij met haar en gun iedereen deze opruimcoach!”

Jasmijn (Rotterdam)

Ik heb zeker veel gehad aan je hulp!

“Aangezien ik heel veel van kleding hou, al jaren dezelfde maat heb en het heel moeilijk vindt om kleding weg te doen, heeft Diana mij geholpen om hierin keuzes te maken. 

Door kleding te sorteren per categorie en kleur, is het makkelijker te zien wat ik allemaal heb en wat er evt. weg zou kunnen. 

Uiteindelijk hebben we toch 3 kratten met kleding uitgezocht die naar een goed doel kunnen. Ik heb zeker veel gehad aan je hulp, dankjewel hiervoor!”

Maribel (Spijkenisse)

Erg te spreken over haar betrokkenheid, analytisch vermogen en het resultaat

Diana heeft de opdracht op een prettige en kordate manier opgepakt en afgehandeld. Ze is zeer gedreven en zorgvuldig. Overlegt waar nodig, geeft op tijd aan dat de klus groter is dan ze verwachtte. Betrekt mij wanneer nodig, maar werkt verder ook volgens afspraak hard door. Ze geeft waar nodig advies in te nemen vervolgstappen. Kortom ik ben erg te spreken over haar betrokkenheid, analytisch vermogen en het resultaat: een opgeruimde keuken waar ik mij weer prettig in voel en voorlopig zo kan houden, omdat alles een duidelijke, vaste plek heeft gekregen. Ook na 3 maanden merk ik nog de invloed van Diana’s hulp.
Shaula (Nieuw-Beijerland)

Iets waar wij als kinderen nooit in geslaagd waren

“Diana heeft mijn ouders de afgelopen 6 weken geholpen om spullen uit te sorteren.

Mijn ouders, een seniorenechtpaar, moeten na 42 jaar hun rijhuis uit om kleiner te gaan wonen. Het opruimen van de zolder (tot de nok toe gevuld met oude spullen, boeken en paperassen) was iets waar tot nu toe niet alleen zij, maar ook de kinderen als een (letterlijke) berg tegenop zagen.

Na de prettige kennismaking hadden mijn ouders voldoende vertrouwen in haar om met Diana in zee te gaan. Ze heeft mijn ouders, en met name mijn vader, die de grootste spullenverzamelaar is en veel stress ervaart door de op handen zijnde verhuizing, aan de hand genomen en op een zachte, maar efficiënte manier geleerd om zelf keuzes te maken. Iets waar wij als kinderen nooit in geslaagd waren. Vanwege ongeduld van onze kant, of omdat we er te dicht op staan.

Het resultaat mag er zijn: de zolder is leeg, de kamers opgeruimd, de schuur is leeg, en het huis staat sinds vorige week in de verkoop.

Ik kan Diana aan iedereen aanbevelen, die door de hoeveelheid aan spullen door de bomen het bos niet meer ziet”.

Fernando (Zevenbergen)

Het lukt nog steeds om het leefbaar te houden, met dank aan jouw tips.

Hoi Diana,

Weet je nog dat knutselbureau? Het lukt nog steeds om het leefbaar te houden, met dank aan jouw tips.

Ik pas je tips ook op mijn eigen spullen toe, en dat werkt ook heel goed.

Corine

Een complete chaos

Door een verzameling van spullen in de afgelopen jaren was ik het overzicht kwijt. Een complete chaos. De keukenkastjes stonden vol en alles stond door elkaar. Er zat totaal geen logica in. Diana heeft haar kunsten vertoont. Nu is alles overzichtelijk en logisch ingedeeld. Dit geeft mij en mijn gezin rust! Nu met Diana haar tips ook zo houden 😉 Mijn dank is groot!

Suzanne (Rotterdam)

Ik heb bewondering voor haar vakvrouwschap

Wat was ik blij dat ik Diana vond toen ik midden in de verhuizing opeens een klus in het Noorden van het land kreeg. Ze heeft me door de chaos van tientallen (nou ja, een paar honderd) verhuisdozen heen geholpen en mijn huis keurig op orde gebracht.
Ik heb bewondering voor haar vakvrouwschap en ben haar eeuwig dankbaar dat ze mijn nieuwe woning snel bewoonbaar maakte.
M. Drijver (Rotterdam)

Zonder oordeel

Zonder oordeel komt Diana je helpen. Hierdoor kon ik juist stappen maken en heb ik gaandeweg inzicht gekregen hoe ik verder kan. Ik ben Diana heel dankbaar.
M. B. (Rotterdam)

Het lukte me maar niet om de klus te klaren

Omdat mijn zoon de zolder als slaapkamer wil gaan gebruiken was ik daar gaan opruimen. Het lukte me maar niet om de klus te klaren. Met de hulp van Diana kwam eindelijk de vaart erin en nu is de zolder op orde!

Barbra (Hoeksche Waard)

De kasten in huis zijn gecategoriseerd en opgeruimd.

Nu na een paar weken blijkt het te werken, dit maakt het vasthouden aan het nieuwe opruimen een stuk “lichter”.
Dit geeft veel rust en blijheid.
Ook het inzicht (in jezelf) in opruimen en anders/minder inkopen is ook heel waardevol, het patroon doorbreken waar ik in vast zat.
Dankjewel Diana!

Yvonne H. (Voorne-Putten)

Dat vastgelopen gevoel is weg! Zo fijn! 

Toen je weg was na het opruimen heb ik nog even zitten genieten boven… 

Dankzij jouw hulp en alles wat we gedaan hebben, zie ik nu weer waar ik kan beginnen/ verder gaan. Dat vastgelopen gevoel is weg! Zo fijn! 
En het was nog gezellig ook, dus echt een heerlijke dag. (ook voor de poezen ;)) 
De “marktkraam” stapel heeft inmiddels al een nog handigere plek, en alles in 3 bakken (zodat die losse kleine doosjes en tas ook handiger bij elkaar zitten voor vervoer) en twee schoenendozen met kaarten de volgende dag weten te reduceren tot een veel kleiner doosje kaarten om nog te versturen, en 1 dun stapeltje ‘emotionele bewaardingen’.
Er zit dus weer beweging in! 
Mocht ik weer vastlopen dan weet ik je te vinden. 
Marieke (Leiden)

Nu ben ik elke ochtend blij!

Mijn kledingkast was een bende. Alles lag door elkaar en elke ochtend werd ik er eigenlijk gek van. Met de tips van Diana had ik ‘m in een middag opgeruimd. Zakken vol kleding voor de kringloop (meteen weggebracht!) en een strak georganiseerde kast, op kleur. Nu ben ik elke ochtend blij!

Yvonne

Nu voel ik veel meer rust. Weet ik waar dingen liggen

Hoi Diana, voordat je kwam, zag ik door de bomen het bos niet meer en werd het steeds lastiger om aan opruimen te beginnen.

Ik was wanhopig. Door, dankzij en mét jou, ben ik simpelweg begonnen. De enige oplossing. Nu voel ik veel meer rust. Weet ik waar dingen liggen. Koop ik niets meer dubbel. Heb ik veel teruggevonden. Weet ik meteen waar ik dingen op kan ruimen.

In het dagelijks leven geeft het me ruimte en ook mag ik van mezelf een boek lezen, zonder dat het zwaard van Damocles boven mijn hoofd hangt.

Heel erg bedankt! Blij dat jij er bent. 

Natalie (Den Haag)