Skip to main content
Ervaar de magie van een opgeruimd huis & leven | Meer rendement uit een opgeruimde tent

Reviewbeleid

De Bezem door je Leven®

Fijn dat je dit document leest. Ik ben graag transparant en ik informeer jou als consument graag over hoe ik de reviews van mijn klanten verwerk. Met de regels rondom reviews en recensies ben ik daarnaast ook verplicht om een reviewbeleid te hebben. Met dat beleid voorkom ik misleidende reviews op mijn website en social media kanalen én zo voorkom ik dat ik aan oneerlijke handelspraktijken doe. Met dit reviewbeleid voldoe ik dus aan mijn verplichtingen uit Europese Richtlijn modernisering consumentenbescherming (OMNIBUS).

Wie ben ik?

De Bezem door je Leven®  staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 78101735. De Bezem door je Leven® is een eenmanszaak gevestigd in Oud-Beijerland en wordt gerund door mij, Diana Monteny.

Heb je vragen over het al dan niet plaatsen of bewerken van reviews of heb je klachten over mij(n werkwijze)? Neem dan contact op met mij via diana@debezemdoorjeleven.nl Klachten los ik graag samen met jou op, zodat ik mijn dienstverlening nog beter kan maken.

Wat leg ik in dit document uit?

In dit document leg ik je uit hoe ik garandeer dat de reviews echt van mijn klanten komen, hoe ik aan de recensies kom, hoe ik omga met negatieve recensies, hoe ik mijn reviews rangschik en hoe ik verder voorkom dat er misleidende recensies op mijn website en social media kanalen komen te staan.

Waarom verzamel ik reviews?

Het schrijven van een review is bedoeld om ervaringen over mij, mijn diensten en/of producten te delen met de bezoekers van mijn website of met potentiële klanten.

Waar ziet een review op?

Bij het schrijven van een review gaat het enkel en alleen over de dienst en/ of het product dat jij hebt afgenomen en jouw eigen ervaring daarmee.

Heb je een dienst en/ of product bij mij afgenomen en wil je deze graag adviseren aan anderen? Dan nodig ik je van harte uit om een review te schrijven. Je mag het mij natuurlijk ook laten weten als je niet tevreden bent. Het liefst heb ik dan dat je mij dit eerst laat weten, zodat ik dit eventueel nog voor je kan oplossen. Mocht ik mijzelf en/of mijn product niet herkennen in een review, dan kan ik altijd besluiten om een review niet te plaatsen.

Wie kunnen er reviews schrijven?

Vrienden, kennissen, familie en mensen die op  een andere manier familiair of zakelijk aan mij zijn gelinkt, schrijven voor mij geen reviews.

Hoe verzamel ik reviews?

Ik verzamel reviews via (Google, Facebook, LinkedIn en via de mail. Je kunt nog uitleggen hoe dit werkt, maar dat hoeft niet.

Plaats ik reviews met persoonsgegeven of privacygevoelige informatie?

Ik plaats geen reviews met specifieke persoonsgegevens of privacygevoelige informatie zonder overleg. In overleg met jouw bepalen we hoe we je naam noteren, het kan ook alleen met je initialen. Op mijn website noteer ik wel de plaatsnaam of de regio.

Hoe controleer ik dat reviews echt van mijn klanten komen?

Nepreviews zijn gelukkig niet mogelijk op mijn website. Ik plaats namelijk alleen reviews van bestaande klanten op mijn website. Er is geen systeem waarbij men zelf een review op mijn website kan plaatsen. Dit kan alleen op Facebook, Google en LinkedIn en daar heb ik minder invloed op. Ik kan altijd een nepreview verwijderen. Op mijn website heb ik alleen reviews van mensen die daadwerkelijk klant bij mij waren.

Nepreviews op Google, Facebook en LinkedIn zijn dus helaas niet uit te sluiten, maar die rapporteer ik altijd bij het betreffende platform. Ook zal ik reageren onder de betreffende review.

Hoelang duurt het tot een review zichtbaar is?

Voor zover het nog op mijn website past, plaats ik alle reviews. Als ik al voldoende reviews heb, dan ga ik een keuze maken. Afhankelijk van mijn websitebouwer staan de reviews er binnen een aantal dagen tot weken op.

Worden alle reviews getoond op de website of worden er ook reviews weggelaten?

Als er misbruik wordt gemaakt van het reviewsysteem, zal de review niet worden gepubliceerd. Op deze manier worden er alleen reviews naar waarheid getoond en is er een eerlijk beeld van mijn diensten/producten. 

Als de review niet gaat over het product/dienst, de review in een andere taal is geschreven dan in het Nederlands of Engels; de review foutieve informatie bevat die niet (langer) relevant is; de review enkel of grotendeels gaat over de service, levering of prijs; de review verwijst naar een concurrent; de review een URL bevat, dan plaats ik deze niet op mijn website

Mocht ik mijzelf en/of mijn product niet herkennen in een review, dan kan ik altijd besluiten om een review niet te plaatsen.

Negatieve reviews worden na overleg geplaatst.

Waar worden de reviews getoond?

Mijn reviews toon ik alleen op mijn website, op Google staat deze er automatisch evenals op Facebook en LinkedIn. Ik deel zelf een post in de feed met de review op Facebook/Instagram en LinkedIn.

In welke volgorde worden de reviews weergegeven?

Passend bij de juiste dienst en verder willekeurig. De nieuwste komt meestal onderaan. Het hangt van de layout van de reviews pagina of andere pagina’s af.

Worden mijn klanten betaald om een review achter te laten?

Ik plaats op mijn website geen reviews die geschreven zijn in ruil voor een vergoeding, sponsoring, korting of wat voor beloning dan ook.

Wijzigingen

Mijn bedrijf is dynamisch en mijn bedrijfsvoering kan daardoor op ieder moment worden aangepast. Dit geldt ook voor mijn reviewbeleid. Deze versie is van 29-12-2023 en als er wijzigingen zijn in de manier waarop ik reviews verzamel, plaats of bewerk, dan zet ik hiervan steeds de nieuwste versie op de website bij de relevante pagina’s.