Een professional organizer is duur; misverstand nr 4.

misverstand-professional-organizer-is-duur

Veel mensen vinden het inhuren van een professional organizer duur. En dat snap ik wel, het is best een hoop geld. Toch is dit een misverstand. In feite kun je besparen door geld uit te geven voor het inhuren van een professional organizer…. Waarom ik dat denk (nee, weet!) zal ik je in een aantal punten uitleggen.

Disclaimer: dit bericht bevat affiliatelinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie kan verdienen wanneer jij een aankoop doet aan de hand van één van de links in dit bericht. Maar maak je geen zorgen, hier betaal jij niets extra’s voor, het is dus een win-win situatie voor jou en voor mij. Dank je wel alvast! En voordat je een aankoop overweegt, denk goed na of je het echt nodig hebt of er echt blij van wordt!

Besparen met een professional organizer

Welnee, dat is belachelijk, hoor ik je denken. Hoe kun je nu besparen door een professional organizer in te schakelen?
Maar je kunt echt besparen door iemand in te huren om te helpen met opruimen en organiseren. Want daardoor heb je een veel beter overzicht van wat je hebt en zal vaak blijken dat je nog voorraad, spullen of kleding genoeg hebt! En als je weet wat je hebt dan hoef je niet dubbel te kopen.

Want zeg nu eerlijk, hoe vaak komt het voor dat je iets kwijt bent en dan dus maar weer gaat kopen? Zoals een aansteker, een meetlint, secondelijm? Komt dat je bekend voor? Ik denk van wel. Want als je echt goed gaat opruimen dan kom je een heleboel spullen dubbel, driedubbel of nog meer tegen in huis. Je had ze wel, maar omdat spullen geen vaste plek hebben kon je ze niet vinden.

Wil je meer lezen over waarom spullen een vaste plek nodig hebben en andere “opruimregels? Lees dan mijn blog:

professional organizer is duur
Foto door Damir Spanic on Unsplash

Financiën op orde voorkomt extra kosten en schulden

Daarnaast worstel je waarschijnlijk al erg lang met de rommel en chaos in je huis, kledingkast, administratie (aanmaningen en schulden kosten geld!) etc. Wat is het je waard om dat allemaal op te lossen door iemand in te huren die daarvoor opgeleid is? Wat zou jou dat toch een rust geven en een hoop stress minder! En als alle financiën op orde zijn en de rekeningen worden betaald dan scheelt dat geld van de aanmaningen. En als duidelijk is wat er qua inkomsten is en wat er dus uitgegeven kan worden, dan kun je schulden voorkomen.

professional organizer is duur
Foto door Michael Longmire on Unsplash

Ga je zelf aan de slag met opruimen, dan kan ik je dit boek aanraden:

Er zijn nog meer misverstanden omtrent opruimcoaching, ik schreef hierover ook blogs:

Besparen in je energie en tijd

Daarnaast bespaar je jezelf ook een hoop energie, nutteloze energie van je ergeren aan de rommel, en het zoeken naar van alles en nog wat.
En je bespaart ook nog eens tijd. Want je hoeft niet meer te zoeken, te verplaatsen en doordat je huis opgeruimd is gaat het schoonmaken ook een stuk sneller. Meer vrije tijd dus!

Een professional organizer/ opruimcoach kan je helpen om weer overzicht te creëren in je leven.
Natuurlijk kost het inhuren van een professional organizer geld, maar daarna heb je een opgeruimd huis, een systeem dat voor jou goed werkt en een overzicht over al jouw spullen. En doordat je nu precies weet wat je in huis hebt en nodig hebt, zal je dus niet onnodig spullen aanschaffen omdat je deze niet meer kunt vinden. Een besparing in geld dus! Is jou dat waard? Ben je het dan met mij eens dat een professional organizer niet duur is?

Gun jezelf rust, ruimte & overzicht in je leven. Gun jezelf een professional organizer. Is de drempel te hoog? Je kunt een 30 minuten gratis sparsessie met mij aanvragen via mijn contactpagina.

Wil je meer weten wat een professional organizer voor je kan betekenen? Kijk op de website van de NBPO, de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers of bekijk onderstaand filmpje:

Wil je zelf proberen op te ruimen dan zijn er een nog een aantal andere praktische boeken met betrekking tot opruimen te koop:

Ik schreef nog veel meer blogs over opruimen en je hoofd leegmaken bijvoorbeeld. Een selectie uit mijn blogs:

Heb je goed opgeruimd dan kun je de overgebleven spullen mooi en handig organiseren met allerlei producten. Als professional organizer kan ik je hier ook eventueel bij helpen. Ik ben fan en heb al het een en ander in huis!

De Bezem door je Leven

Diana Monteny - Professional Organizer / Opruimcoach 

T   06 39 13 01 73

KvK   78101735
BTW  NL003294768B61

Ik ben lid van Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers NBPO

Ik maak deel uit van het vrouwennetwerk ViZi
Ik ben lid van ZZP Nederland 

Ik maak deel uit van Startersnetwerk Hoeksche Waard en van Ondernemersvereniging Hoeksche Waard

Mijn opleiding heb ik gedaan bij Ilona Visker