Skip to main content
Opruimcoach Rotterdam & Hoeksche Waard / Declutter & Organizing Coach Rotterdam and area

Een professional organizer is duur; misverstand nr 4.

professional organizer is duur

Veel mensen vinden het inhuren van een professional organizer duur. En dat snap ik wel, het is best een hoop geld. Toch is dit een misverstand. In feite kun je besparen door geld uit te geven voor het inhuren van een professional organizer…. Waarom ik dat denk (nee, weet!) zal ik je in een aantal punten uitleggen.

Disclaimer: dit bericht bevat affiliatelinks. De linkjes in deze tekst verwijzen naar artikelen bij Bol.com en So Clever. Dit betekent dat ik een kleine commissie kan verdienen wanneer jij een aankoop doet aan de hand van één van de links in dit bericht. Maar maak je geen zorgen, hier betaal jij niets extra’s voor, het is dus een win-win situatie voor jou en voor mij. Dank je wel alvast! En voordat je een aankoop overweegt, denk goed na of je het echt nodig hebt of er echt blij van wordt!

Ruim 1200 mensen gingen je al voor!

Ervaar de magie van een opgeruimd huis!
Ontvang de 15 meest gemaakte opruimfouten als e-book en leer hoe het dan wel moet. En ga aan de slag om jouw huis op te ruimen. Je ontvangt elke week gratis opruimtips via mijn nieuwsbrief.

.

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Besparen met een professional organizer

Welnee, dat is belachelijk, hoor ik je denken. Hoe kun je nu besparen door een professional organizer in te schakelen?
Maar je kunt echt besparen door iemand in te huren om te helpen met opruimen en organiseren. Want daardoor heb je een veel beter overzicht van wat je hebt en zal vaak blijken dat je nog voorraad, spullen of kleding genoeg hebt! En als je weet wat je hebt dan hoef je niet dubbel te kopen.

Want zeg nu eerlijk, hoe vaak komt het voor dat je iets kwijt bent en dan dus maar weer gaat kopen? Zoals een aansteker, een meetlint, secondelijm? Komt dat je bekend voor? Ik denk van wel. Want als je echt goed gaat opruimen dan kom je een heleboel spullen dubbel, driedubbel of nog meer tegen in huis. Je had ze wel, maar omdat spullen geen vaste plek hebben kon je ze niet vinden.

Wil je meer lezen over waarom spullen een vaste plek nodig hebben en andere "opruimregels? Lees dan mijn blog:

Financiën op orde voorkomt extra kosten en schulden

Daarnaast worstel je waarschijnlijk al erg lang met de rommel en chaos in je huis, kledingkast, administratie (aanmaningen en schulden kosten geld!) etc. Wat is het je waard om dat allemaal op te lossen door iemand in te huren die daarvoor opgeleid is? Wat zou jou dat toch een rust geven en een hoop stress minder! En als alle financiën op orde zijn en de rekeningen worden betaald dan scheelt dat geld van de aanmaningen. En als duidelijk is wat er qua inkomsten is en wat er dus uitgegeven kan worden, dan kun je schulden voorkomen.

professional organizer is duur
Foto door Michael Longmire on Unsplash

Ga je zelf aan de slag met opruimen, dan kan ik je dit boek aanraden:

Er zijn nog meer misverstanden omtrent opruimcoaching, ik schreef hierover ook blogs:

Besparen in je energie en tijd

Daarnaast bespaar je jezelf ook een hoop energie, nutteloze energie van je ergeren aan de rommel, en het zoeken naar van alles en nog wat.
En je bespaart ook nog eens tijd. Want je hoeft niet meer te zoeken, te verplaatsen en doordat je huis opgeruimd is gaat het schoonmaken ook een stuk sneller. Meer vrije tijd dus!

Een professional organizer/ opruimcoach kan je helpen om weer overzicht te creëren in je leven.
Natuurlijk kost het inhuren van een professional organizer geld, maar daarna heb je een opgeruimd huis, een systeem dat voor jou goed werkt en een overzicht over al jouw spullen. En doordat je nu precies weet wat je in huis hebt en nodig hebt, zal je dus niet onnodig spullen aanschaffen omdat je deze niet meer kunt vinden. Een besparing in geld dus! Is jou dat waard? Ben je het dan met mij eens dat een professional organizer niet duur is?

Gun jezelf rust, ruimte & overzicht in je leven. Gun jezelf een professional organizer.

Wil je meer weten wat een professional organizer voor je kan betekenen? Kijk op de website van de NBPO, de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers.

Wil je zelf proberen op te ruimen dan zijn er een nog een aantal andere praktische boeken met betrekking tot opruimen te koop:

Of neem een kijkje in mijn webwinkel, waar ik een aantal handige digitale hulpmiddelen heb om jou te helpen met opruimen. Voor dat duwtje in de rug of die spreekwoordelijke stok achter de deur, bijvoorbeeld deze 120 dagen opruimchallenge:

Ik schreef nog veel meer blogs over opruimen en je hoofd leegmaken bijvoorbeeld. Een selectie uit mijn blogs:

Wil je wel zelf echt gaan opruimen maar ontbreekt het je aan een goed stappenplan of heb je tips nodig? Lees dan eens mijn volgende blogs en e-books:

En het meest complete artikel over opruimen:

Opruimen: De Ultieme Gids voor een Opgeruimd Huis

Opruimen met kinderen - 11 tips
12 tips - zo pak jij je bergen wasgoed aan

Heb je goed opgeruimd dan kun je de overgebleven spullen mooi en handig organiseren met allerlei producten. Als professional organizer kan ik je hier ook eventueel bij helpen. Ik ben fan en heb al het een en ander in huis!

Heb je veel moeite om jouw eigen huis te organiseren zodat het een ruimte van rust wordt? Maar ontbreekt het je aan de tijd om dit te doen? Of overzie je het niet? Overweeg dan om hulp in te schakelen. Kijk hier voor meer informatie en blijf niet met het probleem zitten. Een fijn opgeruimd huis is voor iedereen belangrijk om goed te functioneren in het leven.

Nabestaandendossier

Zijn jouw nabestaanden op de hoogte van jouw wensen als je er niet meer bent? Heb je wel eens nagedacht over wat er na je overlijden met de spullen moet gebeuren? Kun je de online accountgegevens van je kind of partner vinden als dit nodig blijkt? Weten jouw nabestaanden welke lidmaatschappen jij allemaal hebt? Al deze gegevens vermeld je gemakkelijk in je persoonlijke nabestaandendossier. Zo voorkom je dat je nabestaanden moeten gissen en zoeken naar antwoorden.

nabestaandendossier

Dit nabestaandendossier is dus een hulpmiddel voor nabestaanden bij de afwikkeling van de nalatenschap en andere (financiële) zaken na het overlijden. Daarnaast biedt het ook de mogelijkheid om gegevens vast te leggen over de laatste wilsbeschikking en over schenkingen bij leven of na het overlijden.

nabestaandendossier