Hier in Nederland doen we dat wel als opruimcoach, actief helpen met opruimen bij onze klanten. In het Amerikaans organizen zoals in de Netflix serie “Get organized with The Home Edit” zie je dat een team dat doet en dat de klant maar zijdelings betrokken is. Wat je daar veel terug ziet...
Misverstand nr. 2: een opruimcoach kan alleen helpen bij opruimen
Geschreven door Diana Monteny op .
Het is een misverstand als je denkt dat een opruimcoach alleen maar in te huren is om even flink te helpen met opruimen. Dat komt vooral door de term “opruimcoach”. In feite zijn de meeste opruimcoaches eigenlijk professional organizer en kunnen ze veel meer dan alleen helpen met opruimen. Disclaimer: dit...
Misverstand 1: de opruimcoach komt alles weggooien
Geschreven door Diana Monteny op .
“Als jij als opruimcoach komt dan moet ik zeker van jou alles weggooien…. ” Dit is het beeld wat veel mensen hebben bij een opruimcoach. Overigens gebruik ik de term “opruimcoach” naast de de naam professional organizer omdat het mijns inziens een onderdeel is van dit...
Opruimen en keuzes maken – 16 tips
Geschreven door Diana Monteny op .
Opruimen en keuzes maken…… voor veel mensen is dit het moeilijkste deel van het opruimproces. Als je veel spullen hebt en er moet echt een heleboel weg dan betekent dat dus veel keuzes maken. En dat kost best veel energie. Een proces wat je dus zorgvuldig aan moet pakken en waar niet...
Acties uitvoeren en inplannen vanuit je takenlijst: stap 5 in het leegmaken van een vol en druk hoofd
Geschreven door Diana Monteny op .
De laatste stap naar het leegmaken van een druk en vol hoofd is gekomen: acties uitvoeren en inplannen vanuit je takenlijst. Nu ga je ook daadwerkelijk taken van je takenlijst doen. Hoe? Lees hieronder verder, ik neem je stap voor stap mee in dit proces. Disclaimer: dit bericht bevat affiliatelinks....
3 belangrijke tips voor werken aan de eettafel
Geschreven door Diana Monteny op .
Veel mensen die nu thuiswerken door de coronacrisis werken aan de eettafel. Vaak omdat er simpelweg geen andere ruimte beschikbaar is in het huis om een bureau neer te zetten. De volgende 3 zaken zijn dan heel belangrijk om in de gaten te houden: Disclaimer: dit bericht bevat affiliatelinks....
Inrichten thuiswerkplek: 7 tips
Geschreven door Diana Monteny op .
Inrichten van je thuiswerkplek is heel actueel geweest tijdens de coronapandemie omdat we we massaal thuiswerkten. Echter is daarna het hybride werken steeds normaler gaan worden, dus deels thuis werken en deels op kantoor. Het kan best een uitdaging zijn om een goede thuiswerkplek te creëren, daarom...
Acties bepalen vanuit je takenlijst: stap 4 bij een druk en vol hoofd
Geschreven door Diana Monteny op .
Het is tijd voor acties bepalen vanuit je takenlijst. De volgende stap in het leegmaken van een druk en vol hoofd. In dit blogartikel leg ik uit wat het verschil is tussen projecten en acties. En waarom dat vaak leidt tot het niet doen van bepaalde taken. Disclaimer: dit bericht bevat affiliatelinks....
5 tips voor een opgeruimd kantoor
Geschreven door Diana Monteny op .
Haast iedereen herkent het wel, dat je kantoorruimte of (thuis) werkplek een rommelige, chaotische plek is. Zeker nu we al een jaar veel meer vanuit huis werken door de pandemie, lijkt het lastiger te zijn om je werkplek netjes te houden omdat je werkplek ineens een onderdeel is geworden van je privéruimte....
In 3 stappen naar rust in je hoofd
Geschreven door Diana Monteny op .
We hebben het allemaal weleens een keer, dat je hoofd vol zit met dingen die je moet doen. Of wilt doen. Of wat je had willen zeggen tijdens dat ene gesprek. Of met constant gepieker. Of….. Nou ja, herkenbaar toch? En eigenlijk willen we allemaal 1 ding: rust in je hoofd. Disclaimer: dit...